Estem a meitats d’octubre i ja arriba el fred, i amb ell també l’època de la pell i llavis secs… Però a qui no li agrada aquesta estació? Tots volem agafar la jaqueta, tapar-nos amb mantes, beure un te ben calent i oblidar d’una vegada per totes aquesta calor tan xafogosa.
Avui volem parlar-vos sobre com pateix la pell durant els mesos de més fred, i per això hem entrevistat a la Laura Ventura, especialista en la cura de la pell de Clínica Vida’m.
Laura, per què la pell pateix tan a l’hivern?
El temps fred i els baixos nivells d’humitat conspiren per deixar la pell tensa i deshidratada. Si aquesta no es tracta, segurament es trenqui i, fins i tot, sagni (si som propensos a l’èczema o a qualsevol altra condició de pell seca, tendirà a aparèixer al voltant d’aquesta època de l’any).
Els canvis d’estil de vida que tots fem per a acomodar el clima més fred també tenen un paper important. La calefacció central a les nostres llars i oficines pot fer que la pell s’assequi; la calor artificial asseca l’aire, així que la humitat s’evapora de la nostra pell tant dins com fora. És més, passar de la fresca de l’aire lliure cap a dins dels edificis amb escalfament central (i viceversa) fa que els capil·lars s’expandeixin ràpidament, la qual cosa pot ocasionar un trencament de les venes i una tendència a la vermellor de la pell. Per això, és important tapar-se quan som a l’aire lliure. A més, cal que ens traguem les gorres i bufandes tan aviat com entrem als llocs tancats, ja que les capes que cobreixen el front i la cara inferior poden atrapar la suor i fomentar els brots de granets.
Quines recomanacions ens donaries per evitar tot això?
Afortunadament hi ha moltes maneres que nosaltres –i la nostra pell– podem fer per sobreviure i prosperar durant l’hivern. A Vida’m fem un estudi per tal de reduir la sequedat, les ruptures, el sagnat i la vermellor, i aconseguir una pell sana i brillant tot l’any.
La hidratació és molt important…
Això pot semblar obvi, però quan no fa molta calor, molts de nosaltres no bevem prou aigua. I sí, és molt important per a la humitat de la pell posar-se cremes, olis o sèrums, però l’aigua –que representa el 64% de la nostra pell– és clau per a una hidratació adequada. Si no es beuen gairebé 2 litres d’aigua (o 6-8 gots) cada dia, la pell semblarà “avorrida”, i també és probable que augmenti l’aspecte de línies fines i arrugues.
I l’alimentació?
A mesura que s’acosta el fred és fàcil entrar en alguns mals hàbits alimentaris. La connexió entre l’intestí i la salut de la pell està ben documentada, així que cal recordar que hem de fer les 5 menjades al dia durant l’hivern. A més, sempre recomano als meus clients que visitin a la Carlota, nutricionista també de Vida’m, per a que estudiï cada cas i ens pugui recomanar quina dieta seguir durant aquests mesos.
Parla’ns sobre la rutina de cura de pell…
Aquesta és una de les qüestions que més em fan les persones que ens visiten. Jo sempre recomano que se segueixin netejant dues vegades al dia, fet que no sols ajuda a eliminar impureses com la brutícia i l’excés de greix, sinó que també hidrata i prepara la pell per a les cremes, els sèrums i les màscares.
Pot ser que, a més, necessitis un netejador diferent del que utilitza la resta de l’any. Si la teva pell s’asseca especialment, hauries de considerar comprar un netejador humit; un netejador de control és una opció millor per als tipus de pell greixosa. Busca també productes de bellesa orgànica que utilitzin ingredients naturals…
I no ens hem d’oblidar d’exfoliar-la!
Exacte, quan la pell se sent seca, és normal abordar-ho amb un tractament ric d’humitat. Però si no t’exfolies és probable que et descompensis. Assegura’t d’exfoliar-te suaument amb una esponja exfoliant (els experts recomanen fer això 2-3 vegades a la setmana).
Hi ha gent que parla dels humidificadors…
Això maximitzarà la quantitat d’aigua a l’aire. Jo recomano posar-lo a l’habitació on passeu més temps, com el dormitori o al menjador. Pot semblar un moviment dràstic, però ajudarà a evitar que la pell s’assequi. A més, intenteu mantenir la vostra calefacció central a una temperatura baixa o moderada, per evitar que l’aire sigui massa sec.
I dels raig UV? Què ens en dius?
Encara que pot semblar que el Sol “hagi desaparegut”, hauríem d’estar protegint-nos dels raigs UV durant tot l’any: l’hivern no és una excepció. Encara que hi ha menys raigs ultraviolats d’ona curta a l’hivern, els nivells d’UVA (ultraviolat d’ona llarga) – que penetren les capes més profundes de la pell– encara són prou significatius per causar danys durant aquest temps. Busqueu els productes que contenen protecció SPF!
Què li diries a la gent que ha llegit tota l’entrevista?
La pell és un òrgan MOLT IMPORTANT per no protegir-lo i cal tenir cura d’ella i amb bons productes. Nosaltres fem servir sobretot Natura Bissé (clica aquí per obrir l’enllaç dels tractaments d’estètica) i sempre recomanem venir cada 5-6 setmanes per fer els tractaments facials que ens portaran a tenir una pell de 10.