Parlem de la punció seca amb Claudia Ardid…

Publicat per: Clínica Vida'm

Avui hem entrevistat a la Clàudia Ardid, fisioterapeuta de Vida’m, perquè ens expliqui una de les tècniques de la qual és més experta: la punció seca.

En què consisteix aquesta tècnica i per a què serveix?

La punció seca és una tècnica invasiva que té com a objectiu disminuir el dolor i els problemes derivats de les contractures.

Què se sent en realitzar la tècnica?

Al llarg d’una sessió de punció seca el pacient sentirà diversos elements:

  • Dolor
  • Espasmes musculars
  • Dolor post-punció

Quins efectes obtenim amb aquesta tècnica?

  • Rentada de substàncies sensibilitzants produït per les REL (Resposta d’Espasme Local): s’ha demostrat que en les contractures hi ha un augment d’aquestes substàncies i, una vegada aplicada, hi ha una disminució significativa i, per tant, una rentada i millora del reg sanguini en la zona.
  • Elevació del pH: un pH elevat equival a un augment de la sensibilització de la zona, una hipersensibilització mecànica i una perpetuació de les pròpies contractures. Amb la punció, s’ha demostrat que aquest pH es torna, de forma considerada, més bàsic.
  • Efectes sobre el flux sanguini: diversos estudis han demostrat l’augment d’aquest flux en el múscul el que, tenint en compte la hipòxia de les contractures, podria contribuir a explicar els efectes positius de la tècnica.
  • Trencament muscular o de plaques motores: la inserció repetitiva d’una agulla en el teixit muscular produirà una lesió muscular. Aquesta lesió és petita i seguirà els processos regeneratius de l’ésser humà (7-10 dies), amb la condició de crear fibra muscular nova.
  • Efecte antiinflamatori: tal com s’ha demostrat, la lesió de la punció passa per una fase inflamatòria a conseqüència de la lesió produïda per l’agulla, com s’ha comentat en el punt anterior.

Quines són les seves contraindicacions?

  • Por a les agulles
  • Problemes de coagulació
  • Ferides
  • Cicatrius
  • Lesions
  • Al·lèrgia als metalls
  • Embarassades

T’atreveixes a provar-la? Truca’ns al 977 249 906 i demana la teva hora 🙂

Comparteix aquesta publicació